رجا
پست الکترونیک Login Map
قطار
1391/05/03 تاریخ به روز رسانی:

§         آشنايي با مامورين قطار

رييس قطار

  رييس قطاری از جمله مهمترين مشاغل مديريتي در راه آهن بوده و بالاترين مقام مسئول در قطار مسافري محسوب مي‌شود. رئيس قطار به واسطه‌ي داشتن ارتباط مستقيم با مسافران و مأموران موظف قطار ، نقش بسزايي در تحقق شعار محوري شركت حمل و نقل ريلي رجاءيعني جلب رضايت مشتريان دارد.

رييس قطار با رعايت احترام و موازين اخلاقي وظايف زير را بر عهده دارد :

- احترام به مسافران در طول سفر

- كنترل بليت مسافران و رسيدگي به وضعيت جاي آنان

- نظارت بر رعايت شؤون اسلامي و نظم در قطار با كمك مأموران انتظامي

- نظارت بر رعايت مقررات مسافرت و حمل توشه

- پاسخ‌گويي در قبال نحوه برخورد كاركنان قطار با مسافران

- درخواست آمبولانس براي بيماران اورژانسي

- پاسخ‌گويي به سؤالات مسافران و تلاش در رفع مشكلات

 

سر مهماندار

محل استقرار :  سالن رستوران مي‌باشد و در قبال موارد ذيل پاسخ‌گو است:

ü       نظارت برنحوه رفتار و عملكرد مأموران قطار مشتمل بر مهماندار، ‌مأموران رستوران،‌ مأمورخدمات

ü       همكاري و تشريك مساعي با رئيس قطار در رسيدگي به مشكلات مسافران

ü       نظارت و مديريت بر نحوه ارائه‌ي خدمات مسافري در سالن و رستوران قطار

ü       كنترل بركيفيت و كميت اغذيه و تنقلات
ارائه خدمات فوريتهاي پزشكي
 

مهماندار

محل استقرار :  كوپه سرويس سالن مي‌باشد و در مراجعه به كوپه‌ها پاسخ‌گوي موارد ذيل مي‌باشد:

ü       كنترل بليت مسافران در هنگام ورود به قطار و ممانعت از ورود همراه و مسافران بدون بليت و بارهاي غيرمجاز به قطار 

ü       اطلاع رساني به مسافران قبل از شروع كنترل بليت توسط رئيس قطار

ü       اطلاع رساني به مسافران در نحوه استفاده از تجهيزات رفاهي و ايمني كوپه

ü       ارائه ي آب آشاميدني بسته بندي به مسافران(يك نوبت به صورت رايگان)

ü       اطلاع‌رساني در خصوص خدمات‌ غذايي ‌قطار و دريافت و تأمين درخواست هاي مسافران در خصوص ارائه ي صبحانه، ناهار، شام، توشيدني ها و تنقلات با ارائه ي فاكتور بنابه درخواست مسافران

ü       اعلام مكان، زمان و مدت توقف قطار براي انجام فريضه نماز

ü       اعلام رسيدن قطار به ايستگاه‌ مقصد براي كليه مسافران

ü       توزيع و جمع آوري وسائل خواب متناسب با ساعت حركت قطار(درصورت وجود)

ü       گزارش موارد اورژانسي و پزشكي مسافران به سرمهماندار يا رئيس قطار

ü       گزارش مشكلات نظافت و امكانات سرويس بهداشتي به مامورخدمات يا سرمهماندار

ü       اعلام و پيگيري وضعيت سيستم برودتي و حرارتي براساس درخواست مسافران به سرمهماندار

ü       قفل نمودن درب سرويسهاي بهداشتي در زمان رسيدن به حريم شهرها در قطارهاي فاقد سپتيك

 

پزشك قطار

محل استقرار : در كوپه سرويس سالن جنب رستوران يا داخل كوپه موجود در رستوران(درقطارهاي داراي پزشك)

ü       انجام معاينات پزشكي بيماران در زمان سير قطار

ü       انجام فوريت هاي پزشكي وامدادي براي بيماران اورژانسي در مواقع لزوم

         تبصره: هزينه معاينات پزشكي بصورت رايگان و درصورت تجويز دارو، وجه آن توسط پزشك از مسافر اخذ مي‌شود.

 

 

 

4537 تعداد بازدید:
تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت حمل ونقل ریلی رجاء محفوظ است. / All Rights Reserved For Raja Rail Transportion Co.
Powered by DorsaPortal