raja صفحه اصلي English Portal Email RSS نقشه سايت
تاریخ: 1396/05/07    
قطارهاي گردشگري رجا در خدمت گردشگران
قطار گردشگري تهران ـ سوادكوه كه به‌تازگي توسط شركت رجا راه‌اندازي شده است، به‌عنوان اولين قطار گردشگري كشور در قالب سفرهاي يك‌روزه گردشگران داخلي و خارجي را با جاذبه‌هاي گردشگري اين مسير با اولويت جذابيت‌هاي ريلي جابه‌جا مي‌كند.

قطارهاي گردشگري رجا در خدمت گردشگران

قطار گردشگري تهران ـ سوادكوه كه به‌تازگي توسط شركت رجا راه‌اندازي شده است، به‌عنوان اولين قطار گردشگري كشور در قالب سفرهاي يك‌روزه گردشگران داخلي و خارجي را با جاذبه‌هاي گردشگري اين مسير با اولويت جذابيت‌هاي ريلي جابه‌جا مي‌كند.

معاون فني و سرپرست معاونت اجرايي شركت حمل و نقل ريلي رجا در نشست خبري كه در قطار گردشگري تهران ـ سوادكوه انجام شد، اظهار داشت: اين قطار گردشگري فعلاً يك روز در هفته بين تهران تا سوادكوه تردد مي‌كند.

محسن ياوري ادامه داد: حوزه گردشگري اين قطار جذابيت‌هاي توريستي راه‌آهن است و اين براي اولين بار است كه در كشور چنين قطاري راه‌اندازي شده است.

وي افزود: قطار گردشگري توسط شركت رجا براي منطقه آزاد ارس (تا دو هفته آينده) و در منطقه لرستان نيز بعد از بازسازي خطوط ريلي جنوب راه‌اندازي خواهد شد.

معاون فني شركت رجا نرخ بليت قطار گردشگري تهران-سوادكوه را 170 هزار تومان با پذيرايي اعلام كرد و گفت: براي قطار گردشگري منطقه لرستان نرخ بليت حدود 80 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

ياوري همچنين در مورد ضريب اشتغال صندلي‌هاي قطار گردشگري گفت: از آن منظر كه مي‌خواهيم مسافران اغلب در كنار پنجره باشند و بتوانند از زيبايي‌هاي گردشگري اطراف استفاده كنند، اغلب ضريب اشغال اين قطارها 50 تا 60 درصد است و بيش از آن بليت نمي‌فروشيم.

سرپرست معاونت اجرايي رجا اضافه كرد: در اين تور قطار گردشگري ضمن آشنايي با تاريخچه ساخت راه‌آهن سراسري، بازديد از ديدني‌ترين نقاط راه‌آهن شمال و جنوب كشور با قطار اختصاصي ريل‌باس و آشنايي با مهم‌ترين ويژگي‌هاي فني مسير، پل و تونل‌ها انجام مي‌شود.

معاون فني شركت رجا ادامه داد: برخي نقاط مورد بازديد تنها با استفاده از مسير ريلي در دسترس است و از طريق حمل‌ونقل جاده‌اي امكان بازديد آن ميسر نيست.

ياوري همچنين از راه‌اندازي ارايه بسته سفر خبر داد و گفت:‌ براي نخستين بار در حمل‌ونقل ريلي اين بسته شامل بليت قطار، رزرو هتل و جابه‌جايي درون شهري فراهم شده است.

وي خاطرنشان كرد: به منظور استفاده همه هموطنان از خدمات قطارهاي مختلف رجا، اين شركت اقدام به راه اندازي سامانه اطلاع رساني "سفر ارزان" بر روي كانال تلگرامي به نشاني @safararzan1539 كرده است كه هموطنان با عضويت در اين كانال مي توانند از آخرين تخفيفات رجا با خبر شده و اقدام به خريد بليت از طريق سامانه ها و نمايندگي هاي مجاز همچنين خريد تلفني از طريق سامانه 1539 در سراسر كشور كنند.

* ورود واگن‌هاي نو ساخت واگن‌ پارس و پلور سبز به ناوگان رجا تا دو هفته آينده

وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر نوسازي و بهسازي ناوگان رجا گفت: در يك سال گذشته ورود ناوگان نو در دستور كار رجا قرار گرفته است. در اين راستا شب عيدي كه گذشت 8 دستگاه واگن پلور و 4 دستگاه واگن پارسي وارد ناوگان شد و تا دو هفته آينده نيز تعدادي واگن از اين دو شركت سازنده داخلي تحويل مي‌گيريم.

معاون فني شركت ريلي رجا افزود: تا پايان سال حداقل 15 دستگاه واگن جديد ديگر وارد ناوگان مي‌شود.

ياوري ادامه داد: سال گذشته 32 دستگاه واگن بازسازي كامل كرديم و امسال از اين تعداد 7 دستگاه آماده شده است.

وي خاطرنشان كرد: هدف ما آن است كه سالانه 120 دستگاه واگن را نوسازي كنيم.

* داخلي‌سازي قطعات ترن ست‌ها و ساخت قطعه از طريق مهندسي معكوس

معاون فني شركت حمل و نقل ريلي رجا در پاسخ به سؤال يكي ديگر از خبرنگاران درباره رفع مشكل موتور ترن ست‌ها (قطارهاي خودكشش پرديس) گفت: مشكلات رجا در مورد ترن ست‌ها كاهش يافت، زيرا بسياري از قطعات را در قالب مهندسي معكوس ساخت داخل كرديم.

ياوري اضافه كرد:‌ در قطارهاي خودكشش ميزان تأخيرات در سه ماهه ابتدايي امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 270 درصد كاهش يافت.

وي ادامه داد: برنامه‌اي براي افزايش ترن ست‌هاي رجا نداريم و اگر منابع جديد تأمين شود، واگن‌هاي نو خريداري مي‌كنيم.

معاون فني شركت رجا تصريح كرد: در حال حاضر 20 رام ترن ست در ناوگان رجا فعال است كه 18 رام آن گرم است و دو رام ديگر را در دست آماده سازي داريم.

* تأمين فاينانسر پروژه هزار ميليارد توماني خريد 250 دستگاه واگن

ياوري با تأكيد بر اينكه خريد واگن دسته دوم در برنامه رجا قرار ندارد، گفت: خريد واگن نو از خارج در دستوركار رجا نيست.

وي ادامه داد: مناقصه بين‌المللي خريد 250 دستگاه واگن با جوينت خارجي و سازنده داخلي در حال انجام است كه با احتساب هر دستگاه واگن بين 3 تا 4 ميليارد تومان رقم اين قرارداد هزار ميليارد تومان خواهد بود.

معاون فني شركت رجا بابيان اينكه فاينانسر پروژه را در دست مطالعه داريم و به‌زودي پيدا مي‌كنيم، گفت: 20 تا 25 درصد پيش‌پرداخت توسط رجا تأمين مي‌شود.

* رجا تا سه سال ديگر هزار و 200 دستگاه واگن خواهد داشت

ياوري اضافه كرد: در حال حاضر 750 دستگاه واگن فعال داريم كه روزانه 20 تا 25 هزار صندلي براي ناوگان ريلي كشور ايجاد مي‌كند.

وي درباره اجاره واگن بيان كرد: اجاره پرهزينه و سخت است، بنابراين اولويت ما خريد ناوگان است.

سرپرست معاونت اجرايي شركت رجا حاشيه سود پايين در بخش مسافري ريلي را از موانع سوددهي رجا اعلام كرد و افزود: ريل‌باس 12 ميليارد تومان قيمت دارد كه بدون در نظر گرفتن هزينه‌هاي نگهداري و دستمزد با نرخ‌هاي بليت 7 هزار توماني مدت زمان زيادي طول مي‌كشد تا سرمايه مستهلك شود.

ياوري بيان كرد: در حال حاضر 950 دستگاه واگن داريم كه 750 دستگاه آن فعال است و تا سه سال ديگر 250 دستگاه واگن ديگر وارد رجا مي‌شود.

وي همچنين درباره رتبه‌بندي قطارها گفت كه رجا قطار 5 ستاره زندگي را دارد كه البته همچنان زيانده است.

معاون فني رجا در پاسخ به سؤالي مبني بر علت حفظ قطار زيانده زندگي گفت: هر شركتي بايد انواع سطح خدمات براي متقاضيان داشته باشد و قطعاً اين قطارها در آينده سودده مي‌شود.

ياوري ضريب اشغال فعلي صندلي قطارهاي زندگي را به طور ميانگين 70 درصد اعلام كرد.
  تعداد بازدید: 275
تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت حمل ونقل ریلی رجاء محفوظ است. / All Rights Reserved For Raja Rail Transportion Co.
Powered by DorsaPortal