raja صفحه اصلي English Portal Email RSS نقشه سايت
درباره رجا
1395/10/08 تاریخ به روز رسانی:

تاريخچه

در گذشته نه چندان دور در كشور بخش مسافري راه‌آهن در كنار بخش باري ايفاي نقش مي‌نمود. ليكن با هدف ايجاد امكان بروز تحولات اساسي و رشد كيفيت ارائه خدمات، شوراي عالي اداري در هفتاد و ششمين جلسه خود در سال 76 بنا به پيشنهاد مشترك سازمان امور اداري و استخدامي وقت كشور و وزارت راه و ترابري و در راستاي استراتژيهاي بخش حمل و نقل مسافر و سياستهاي برنامه دوم توسعه تصويب نمود كه فعاليتهاي مسافري از راه آهن ج.ا.ا. منتزع و به شركت حمل و نقل ريلي رجا واگذار شود. اين شركت از ابتدا با سهام صد درصد دولتي و متعلق به راه آهن فعاليت مي نمود. سپس در راستاي تحقق اصل 44قانون اساسي، بر اساس مصوبه هيئت وزيران و به استناد ابلاغيه سازمان خصوصي سازي از تاريخ 1388/12/26 كليه حقوق مالكانه شركت رجا، به سازمان تأمين اجتماعي بابت رد ديون دولت واگذار گرديد. درحال حاضر نيز اين شركت مي‌كوشد با بهره گيري از تخصص و تجربه بالغ بر 1100نيروي كارآمد در زمينه‌هاي مختلف مديريتي، طراحي، مهندسي، برنامه ريزي، پژوهشي، بهره‌برداري، خدمات‌رساني و تعميرات و با استفاده از امكانات موجود، شرايط مطلوب‌تري را براي مسافرين فراهم آورد.




پيام مدير عامل

شركت حمل و نقل ريلي رجا؛ سازماني پيشگام در امر پاسخ‌گويي، مشتري مداري و تكريم ارباب‌رجوع است كه همواره كوشيده تا سطح كمي و كيفي خدمات مسافري به هم‌وطنان و گردشگران عزيز را بهبود و ارتقا بخشد.

شركت رجا، اكنون باگذشت دو دهه و با در اختيار داشتن سهم عمده‌اي از واگن‌هاي مسافري و خدماتي حوزه حمل‌و‌نقل ريلي مسافري كشور، با در دست داشتن حدود 65 درصد سهم بازار جابه‌جايي مسافر ريلي، همچنان به عنوان اصلي‌ترين شركت ارائه‌ي خدمات مسافري ريلي به فعاليت خود ادامه مي‌دهد. هم چنين  با بهره گيري از دانش و تجربيات مربوط به اين بخش، بنا دارد باتقويت و نوسازي ناوگان، افزايش جابه‌جايي مسافر و افزايش سرعت قطارها، خدمات بهتر و بيشتري به مردم عزيز ارائه كند.

 ارتقاي سطح كيفي خدمات (ايمني، سرعت، رفاه) درحد استانداردهاي بين المللي، راه‌اندازي قطار در مسيرهاي بين شهري و محلي، بازسازي ناوگان متناسب با سطح نياز مشتريان، كاهش ميانگين عمر ناوگان ريلي مسافري كشور، راه‌اندازي سامانه‌ي ارتباط با مشتري (CRM) و پي‌گيري بروز و مؤثر نيازها و انتظارات مشتريان، توسعه‌ي برنامه‌ها‌ي فرهنگي از قبيل راه‌اندازي كتابخانه، تهيه و توزيع روزنامه و مجلات در قطارها، دورنماي توسعه‌ي خدمات اين شركت است.

  در راستاي توسعه‌ي ارتباطات و تعامل مؤثر با مشتريان، بازنگري در رويكرد اطلاع رساني و ارتباطات رسانه‌اي با در نظر گرفتن كاركردهاي رسانه‌هاي نوين، ايجاد پرتال جديد با گستردگي خدمات و امكانات بيشتر براي اپراتورها، ارسال برنامه حركت و خبرنامه‌هاي الكترونيكي براي مشتركان، پاسخ‌گويي به ايميل‌هاي ارسالي از سوي مخاطبان شركت، بارگذاري تور مجازي قطارها، طراحي و انتشار نرم‌افزار چندرسانه‌‌اي رجا، راه‌اندازي كانال‌ها و صفحات اطلاع رساني در شبكه‌هاي مجازي و ... از جمله امكانات و خدماتي است كه در حوزه اطلاع‌رساني و ارتباط با مشتريان طراحي و اجرا شده است.

 اين شركت با بهره‌گيري از فن‌آوري‌هاي الكترونيكي - ديجيتالي و افزايش كانال‌هاي ارتباطي خود قصد دارد تا با شناخت انتظارات و توقعات مشتريان و مخاطبان، از نيازهاي آتي آنها با خبر شود و امروز، براي رفع نيازهاي فرداي مخاطبان چاره انديشي كند.

 اميد است با برقراري ارتباط دوسويه و در سايه‌ي عزم راسخ، برنامه‌ريزي و تدبير لازم، اين شايستگي را داشته باشيم تا انتخاب نخست مشتريان براي سفر و كسب بالاترين امتياز در جلب رضايت هم‌وطنان عزيز باشيم.

 

محمد رجبي

مديرعامل




موفقيت ها

دست‌آوردها و موفقيت‌هاي شركت حمل و نقل ريلي رجا

1. دستگاه برگزيده‌ي ملي در محور صرفه‌جويي خردمندانه (سومين جشنواره شهيد رجايي- سال 1379)
2. دستگاه نمونه‌ي ملي در محور جلب مشاركت مردمي و كاهش تصدي‌گري دولت (پنجمين جشنواره شهيد رجايي - سال 1380)
3. استقرار استاندارد ISO در واحدهاي مختلف شركت
4. اخذ گواهي‌نامه‌ي اهتمام به سرآمدي از اولين و سومين دوره جايزه ملي كيفيت (سال‌هاي 1384 و 1382)
5. اخذ گواهي‌نامه‌ي تعالي سازماني از اولين و سومين دوره جايزه ملي بهره‌وري (سال‌هاي 1384 و 1382)
6. سازمان پاسخ‌گوي كشور و دريافت لوح افتخار و تنديس روابط عمومي برتر در زمينه تكريم ارباب‌رجوع و نظام دريافت پيشنهادهاي مردمي (سال 1382)
7. روابط عمومي برتر كشور در زمينه طراحي و اجراي نظام دريافت پيشنهادهاي مردمي (سال‌هاي 1382، 1378، 1379 و 1380)
8. روابط عمومي برتر كشور در زمينه ارتباط رسانه‌اي، ارتباط با مخاطبان و پاسخ‌گويي (سال1383)
9. كسب رتبه‌ي برتر تحليل محتوا از جشنواره تحقيقات روابط عمومي (سال 1383)
10. كسب تنديس بلورين جشنواره ملي اقتصاد سبز (سال‌هاي 1384 و1383)
11. دريافت لوح تقدير تكريم ارباب رجوع در استان خراسان
12. دستگاه برگزيده‌ي ملي در تجارت الكترونيك در سومين همايش ملي تجارت الكترونيك (سال1384)
13. اعطاي نشان دولتي درجه سوم لياقت و مديريت توسط رياست محترم جمهوري به مدير عامل شركت رجاء (سال1384)
14. اخذ گواهي‌نامه‌ي رعايت حقوق مصرف كنندگان (سال1385)
15. دريافت تنديس انتظار در عرصه فرهنگ انتظار و مهدويت از رياست محترم جمهوري (همايش بين‌المللي دكترين مهدويت – 1386)
16. كسب تنديس خدمات‌رساني و پاسخ‌گويي به عنوان پاسخ‌گوترين سازمان تابعه دولتي در چهارمين دوره‌ي جشنواره خدمت‌رساني و پاسخ‌گويي (سال 1386)
17. دريافت تنديس و لوح تقدير دهمين همايش بين المللي صنعت حمل و نقل ريلي (آبان 1387)
18. برنده رقابت بهترين شعارهاي تبليغاتي با عنوان " رجاء، همسفر هميشگي شما " (دي‌ماه 1387)
19. روابط عمومي برتر در زمينه‌ي اجراي طرح‌هاي ابتكاري در سال نوآوري و شكوفايي ( دي‌ماه 1387)
20. كسب نشان ويژه‌ي چهارمين سمپوزيوم بين‌المللي روابط عمومي (زمستان 1387)
21. كسب رتبه‌ي سوم جشنواره شهيد رجايي استان تهران (تابستان 1388)
22. روابط‌عمومي برتر در زمينه‌ي «پژوهش ارتباطي» در ششمين سمپوزيوم بين‌المللي روابط عمومي (دي‌ماه 1388)
23. كسب رتبه اول كشوري در رشته مستند سازي، در پنجمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي (اسفند 1388)
24. روابط عمومي برتر وزارت راه و ترابري از بين 192روابط عمومي حوزه در كشور (تير 1389)
25. كسب مقام اول رشته ارتباطات مردمي (درون و برون سازماني) در دومين جشنواره روابط عمومي‌هاي وزارت راه و شهرسازي (سال 1390)
26. كسب مقام دوم رشته‌هاي ارتباطات رسانه‌اي و فعاليت‌هاي تبليغاتي، نمايشگاهي و سمعي و بصري در دومين جشنواره روابط عمومي‌هاي وزارت راه و شهرسازي (سال 1390)
27. رتبه برتر سمپوزيوم بين المللي روابط عمومي (1384)
28. تنديس غرفه برتر در نمايشگاه سفر و گردشگري استان اردبيل و نمايشگاه تعطيلات (1386)
29. دريافت تنديس از نمايشگاه دستاوردهاي ايمني راهها (1388)
30. دريافت تنديس و لوح تقدير يازدهين همايش بين المللي صنعت حمل و نقل ريلي (آبان 1388)
31. كسب رتبه دوم در فعاليتهاي تبليغاتي و سمعي و بصري، ارتباط مردمي و ارتباطات الكترونيك وزارت راه و ترابري در جشنواره روابط عمومي‌هاي وزارت راه و ترابري (1389)
32. كسب رتبه سوم در فعاليتهاي مديريتي و انتشاراتي وزارت راه و ترابري در جشنواره روابط عمومي‌هاي وزارت راه و ترابري (1389) 



تعالي سازماني
• تامين واگنهاي مورد نياز از داخل و خارج از كشور
• بازسازي واگنهاي فرسوده از طريق منابع مالي داخلي و سرمايه‌گذار بخش خصوصي
• راه اندازي قطار لوكس 
• راه اندازي قطارهاي مخصوص گردشگري
• بهبود بسته هاي پذيرايي و ارتقاء كيفيت غذاي رستوران قطار با استفاده از توان شركت‌هاي مطرح بازار
• فروش بليت از طريق نرم افزار موبايلي
• فروش بليت در دفاتر پيشخوان دولت
• امكان رزرو تلفني بليت
• توسعه فروش بليت از طريق كيوسك
• اجراي طرح جامع و يكپارچه IT تحت عنوان ITMP در سطح شركت
• تجهيز ايستگاهها به باركد خوان آنلاين
• اجراي پروژه IPTV براي قطارها
• مطالعات اجراي مديريت استراتژيك در شركت
• مهيا سازي سكوي حمل خودرو در ايستگاه كرج
• ارايه خدمات تكميلي بسته سفر نظير هتل، ترنسفر و ...
• توسعه سيستم ارتباط با مشتري و انجام نظرسنجي‌هاي مستمر
• ايجاد باشگاه مشتريان


اطلاعات سالنامه



26578 تعداد بازدید:
تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت حمل ونقل ریلی رجاء محفوظ است. / All Rights Reserved For Raja Rail Transportion Co.
Powered by DorsaPortal